~ KASIHMU HINGGA KE SYURGA ~


MAK, itu adelah glran yg aku panggil untk mu..pengorbanan mu kpd anak2 mu tdk dpt kami blas dgn wang ringgit setinggi gunung everest skli pon! drpd mula merangkak, bertatih, berjalan serta berlari..kau mendidik kami dan memelihara kami sepenuh kasih sayang.. stiap kali hari ibu, aku sllu bertnyer pd mu ape yg kamu mahu utk dirimu? dan kau sllu menjwb, "mak xnk pape, ikin blaja sngguh2 n dptkan segulung ijazah tuh ok"..itula ape yg kau jwb..MAK, kau adelah teman baikku, tempat ku bergntung dan tmpt aku meluahkan prsaan...selain Allah, hnye kau yg amat ku prcye dlm dunia ini..kdang kala aku terfkir mak, ape akn jd pd diriku jika kau tiada lg nnt? aku hnye berserah pd Allah...


MAK, akn ku knang jasamu hngge akhir hyatmu...trime kasih krn tlah mendidik kami 4 beradik dr kecil lg..kami tahu, kami bnyk skitkn hati mak dan hnye kemaafan yg kami pinta.. MAK, akn ku tunaikan janji ku pd mu...segulung ijazah dan pabila ku kerja nnt, sgla kehendak mu dan abah insyaAllah akn ku tunaikan..jika ade ssorg yg bertnye kpd ku, apekah yg pling ajaib di dunia ini? aku akn menjawab, ABAH dan MAK ku..hanye mereka berdua yg aku cintai selain Allah dan Nabi Muhammad S.A.W... Ya Allah, pnjangkan umur abah dan mak ku supya mereka dpt melihat anak2 mereka berjye dan berkeluarga..aminn..

SELAMAT HARI IBU KEPADA PUAN ZAITON BINTI ADAM, KASIHMU HINGGA KE SYURGA! SAYANG MAK TERAMAT SANGAT!

0 comments: