~ DOA SITI ZULAIKHA ~

as salam.. entry kali ini sekadar perkongsian bwt kaum hawa diluar sana yg mencintai kaum adam dalam diam.. :)

Tuhanku...
Seandainya telah kau takdirkan dia milikku...
tercipta buatku, dekatkanlah hatinya dengan hatiku...
tetapkan kemesraan kami agar kebahagiaan ini kekal abadi...
dan Tuhanku...
seiringkanlah kami mengharungi hidup luas ini ketepian yang sejahtera...

tetapi Tuhanku yang Maha Pengasih...
seandainya telah Kau takdirkan dia bukan milikku...
bawalah dia jauh dari pandanganku...
luput dari ingatanku dan peliharalah aku dari kecewa...

serta Tuhanku yang Maha Mengerti...
berilah aku kekuatan...
melontar bayangannya ke dada langit...
hilang bersama senja nan merah...
dan gelap pekat awan...
agar aku bisa bahagia...
walaupun tanpa dirinya...

dan Tuhanku...
biarkanlah yang hilang...
tumbuhkanlah kembali yang patah...
meskipun tidak sama dengan dirinya...
biar sekuat mana aku menyintainya...
aku pohon ya allah, aku pohon agar...
Tuhanku melenyapkan perasaan ini...
sekiranya dia tidak ditakdirkan menjadi milikku...

tapi sekiranya dia ditakdirkan untukku...
kupohon agar takdir memperkuatkan kasihku padanya...
selagi tidak melebihi kasih pada-Mu...

amin...

0 comments: