~ SELESAI MPP 11/12 ~

Assalamualaikum wbt..

Hai dan hai semua! long time no see and really miss my little blog really much much!hahaha! mcm biase, alasan yg common yg akan sy bg ialah BUSY!muahahaha.. So arini, sy akan spend my time maybe less than 1 hour utk menaip entry kali ni.. Entry kali ni sgt bermakna dlm hidup sy n sy sgt2 menantikan entry ini sbb entry kali ni akn sy luahkan segala-galanya.. Luah kan ape? luahkan sape sy suke?? Oh my! no no no!hahaha! Entry kali ni sy akan cerita pengalaman sy sepanjang setahun lebih bergelar Majlis Perwakilan Pelajar UNITEN :)

Alhamdulillah, tanggal 14 Oktober 2011.. Saya dan rakan seperjuangan yang lain telah dilantik sebagai Majlis Perwakilan Pelajar sesi 2011/2012 selepas melalui beberapa peringkat utk bergelar MPP. Salah satu peringkat adelah PilihanRaya Kampus. Sblum PRK berlangsung, kami semua melalui proses BERKEMPEN dan BERPIDATO di khalayak ramai. Sungguh pengalaman itu mmg tidak dpt sy beli dimana2..

Alhamdulillah, sy menjadi sebahagian drpd keluarga MPP sesi 11/12 dengan menyandang jawatan SEKRETARIAT SUKAN DAN KEBUDAYAAN. Subahanallah, selama setahun menjadi MPP mmg mcm2 pengalaman sy lalui.. Pahit, manis, masam, masin, payau, tawar, seme adelah!hahaha. Kalau nk story seme, mmg berjela pnjang entry nnt!hehehe. 

Ape2 pon, sblum jd MPP sy dah terlibat secara langsung dan tidak langsung di Kelompok Ilmu.. sejak dari foundation lagi, sy dah aktif dgn aktiviti di Kelompok Ilmu dgn menjadi volunteers.. sekadar tlg2 dan kemudian naik ke AJK dan kemudian ketua biro dan kemudian naik pula ke S/U 2 dan seterusnya S/U 1 dan setelah penat memanjat tangga.. Saya menyandang jawatan Presiden Ilmu selama 2 tahun dan dari situ lah kelompok Ilmu menjadi platform utk sy menapak ke peringkat MPP..

Yes, sudah hampir 4 tahun sy dalam dunia kelab/persatuan di universiti dan sekarang dah tibe masanya sy  mengundurkan diri dan beri peluang kepada adik2 baru utk menerajuinya..

Tanggal 23 November 2012..selesai sudah kerja sy sbg MPP sesi 11/12, alhamdulillah.. sy menyusun sepuluh jari tangan dan kaki jika sepanjang sy menyandang jawatan di MPP sy tidak perform dgn baik.. Terus terang saya katakan, menjadi pemimpin mahasiswa bknlah semudah yang disangka tetapi percayalah.. Ia BUKAN MUSTAHIL..Dan pabila berakhirnye MPP, berakhir lah juga penglibatan sy dlm aktiviti kelab/persatuan.. Akhirnyer, impian utk jd student biase yg fokus dgn akademik akan menjadi kenyataan In sha Allah.. :)

lets take a look bbrpe gambar sy bersama keluarga MPP 11/12 ;)



\






Dan bermulanya esok hari, Calon-calon bagi Majlis Perwakilan Pelajar sesi 2012/2013 akan BERKEMPEN! Ada 13 orang calon semuanya dan akan merebut 12 Kerusi di kampus Putrajaya! Selamat berkempen adik-adik semua dan kepada UNITENIANS! Undilah calon-calon MPP 12/13 pada 5 Disember 2012!

"Don't mess with the best because the best don't mess, don't fool with the cool because the cool don't fool.  Don't mess, don't fool because MPP is here to rule.

Let us be together and vote for the best and cool candidates to hold the legacy and tradition. Be smart, be wise, be responsible." -Mantan Sekretariat Kelab/Persatuan MPP 11/12-


Calon K.01 - Kampus Putrajaya

#1 Servaraj
#2 Akmal Roslee - Mohd Akmal Bin Roslee
#3 Fatin - Fatin Nadzirah
#4 Dila Zainudin - Nurfadhilah Zainudin
#5 Dewi - Dewimaya Puspitasari
#6 Kannan - Kannan Vijayam
#7 Noor Emira Sabri
#8 Na Az - Nabil Azam
#9 Faiz Zakaria - Muhammad Faiz Zakaria
#10 Tarmizi - AMd Tarmizi
#11 Azmi Zaim - Muhammad Azmi Zaim
#12 Azman
#13 Nadzmy - Nadzmy Hakkim


-SELESAI-

0 comments: