~ SEJADAH BERDIRI ~

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..










"Kejadian ni belaku pada tengah malam semalam..dalam pukul 12 semasa hujan lebat turun...mak aku tak leh tido nak buat solat dan baca yassin...masa nak pegi bilik amik air semayang mak aku terperasan sejadah yg diletak kan atas katil seolah berdiri,dia ingatkan bapak aku yng usik atau lepas semayang tak susun ngn elok,nak tanya bapak aku,dia tgh tido plak,mak aku terus kan amik air sembahyang dan masih di posisi yng sama,lepas sembahyang n baca yasin pon posisi yang sama...subuh tadi bapak aku dia bangun nak sembahyang dia tanya mak aku 'sapa wat sejadah mcm nih',masih lagi keadaan sama.mak aku kejut aku sebb dia teringat kejadian baru2 ni belaku kat surau di Pahang..SUBHANALLAH!!!..mula2 yg kat pahang tu mak aku tak percaya,skang dah terjadi depan mata,dan aku amat2 terkejut,ianya berlaku kat umah aku sendiri,dan aku amik pic2 ni untuk tatapan semua...sungguh2 meremang bulu roma kami...dan memang takde sesapa pon yang ngaku atau jadikan sejadah tu mcm dalam gamba ni..aku tinggal 4orang saja dalam umah ni.aku n Riz tido bilik belakang,ni di bilik depan.tarikh n masa kejadian : 12.00tgh malam masuknya tarikh 16hb February 2012...tarikh n masa amik pic ni..kul 7pagi tadi.."

Subahanallah, hanya perkataan itu yang terpacul dari mulut sy bila abang sy ceritakan tentang hal ini.. Allah mungkin nak tunjukkan something coz my family xbrape prcaye about sejadah berdiri yg baru2 ni terjadi kat pahang..they thought that itu keje bdk2 kat skolah tuh.. and now, it happens depan mate dorg.. semoga dijadikan pengajaran, mungkin ini pesanan Allah supye kte tidak lalai utk mengingati Dia.. semoga kisah ni memberi kesedaran bkn saje pd sy dan family tp kpd sesiapa yg membace entry sy pd kali ini.. wassalam..

0 comments: