~ SUDIKAH ALLAH MENGAMPUNI DOSAKU? ~

entry ini tiada kaitan dgn sesiapa pun tetapi ia ada kaitan dgn pemilik blog ini.. :)


tiba2 hatiku terdetik tentang satu pertanyaan..
pertanyaan hatiku...

setelah 20 tahun hidup dibumi yg fana ini, terdetik dipintu hatiku mengatakan bahawa..
Ya Allah, banyak sungguh dosa yang telah aku lakukan..
tidak kira sama ada dosa yang aku lakukan itu dalam keadaan sedar atau tidak..

kemudian, hatiku bertanya soalan yang sangat meruntun jiwaku..
sudikah Allah mengampuni segala dosaku?
sudikah KAU ya Allah?

terdetik lagi dihatiku, adakah segala taubat yang aku lakukan selama ini diterima Allah?
berulang kali persoalan ini berada dikotak minda ku dan bermain dengan perasaan ku..
dengan tiba-tiba, mengalir titisan-titisan mutiara ke pipiku..

Ya Allah, aku hanya mampu memohon keampunan dariMU ya Allah..
sesungguhnya aku banyak melakukan dosa..
aku harap segala amalan-amalan aku lakukan selama ini diterima olehMU ya Allah..

Ya Allah, hidup dan matiku hanya untuk Mu ya Allah..
Cintaku juga hanyalah untukMu ya Allah..

amin ya rabbal alamin..




0 comments: