kisah kekecewaan hatiku n rakan-rakanku...

1 mei 2008, 10.30 a.m...


handphone ku berdering mengatakan ada sms yg sampai, jrang skali pagi2 nset aku ade org anta sms..
mengejutkan jugak, aku open msj aku... dan tertera nama FARHAH iaitu kawan karibku...


farhah: kin, ko da check x result upu arini..??
aku reply msj dier..


ekin: lom ag la, aku kat umah nenek aku.. ko da check x..???


sbnarnyer aku lupa yg result upu kluar..huhu.
farhah pon reply balik..


farhah: aku da cek dow, aku ngn dak2 lain seme xdpt..!!!
ekin : hah, btul ker..??? wei, bukan ke die starts bukak kul 12 tgh ari kang..??
farhah: itu aku xtaula tp dak2 ni seme da check n mmg ramai yg xdpt...
ekin : xpe2, nnt balik aku check..

aku tiba2 rasa takut n nervous giler..!!!betul ker ape yg die ckpkan...???


1 mei 2008, 12.30 p.m....


aku baru balik dr rumah jiran sebelah rumah sbb ade kerja kawin... aku msuk ke bilik dan on internet... aku rase berdebar2 sekali, takut yg membuak2... aku pon bukak web yg sepatutnyer...aku masukkan number ic aku dgn kalimah bismillah dan apabila aku key in no ic aku..... DUKACITA DI MAKLUMKAN BHWA ANDA TIDAK BERJAYA KE IPTA SESI 2009/2010, SILA BUAT RAYUAN DI LAMAN WEB BERIKUT... aku menjerit, TIDAAKKKKKK!!! air mata ku dgn tiba2 menitis ke pipi dan dgn cpt aku msj dengan rakan2ku yg lain... dieorg suwo aku check kan no ic dorg skli n hampir 10 org aku check kan seme XDPT!!!!  ya ALLAH, aku seperti tak percaya ni seme.. aku check semula n hampir 10 kali aku check ttap jwapan yg same... air mata aku xhenti2 menitiskan air mata, otak aku blur bwt seketika... ramai kwn2ku msj aku n mengatakan kekecewaan mereka pdku... ape aku leh bwt, aku sndri pon xdpt...


1 mei 2008, 5.00 p.m...


aku tgh drive utk ke rumah nenek aku and ibu kesayangan ku di sebelah.. otak ku berfikir bagaimana aku nk bgtau dier.. dgn rase takut di dada, aku bukak mulut aku utk memberitahu ibuku berita yg sedih ni...


ekin :mak..
ibuku: ape die??
ekin : ekin xdptla yg upu 2, ramai giler kwn ekin xdpt.. gram tolla, kuang ajonyer k'jaan...!@##%%^#&*%$..
ibuku : xdpt? camne leh xdpt? 
ekin : ntahla, org pon xtau camne leh xdpt.. rsult ekin bknnyer truk sgt pon, ade yg dpt bnyk A pon xdpt gak...
ibuku : xpela, ko tggu yg nurse lak n ko kate ade apply uitm 2kan?? tggu jela..


aku rase bersalah sgt kat mak aku, rase diri ni mcm sampah..satu hari aku memikirkan hal ni dan berkongsi masalah aku ni dengan kawan2ku dekat MYSPACE... dorang seme tnangkan aku n ckp apply ryuan ape seme...


2 mei 2008..


perkara ni tetap belenggu kepale otak aku n bwt aku jd keliru seme... aku rase cam smpah skrg ni, tp yg bwt aku naik smngat yela mak n abg2 aku.. dorg kate tggu yg nurse dlu n kalu sampai ujung bulan6 tetap xdpt ape2 aku akan p kolej swasta nmpaknyer..ape2 pon, aku berdoa yg nurse 2 dpt sbb niat aku hanye nak bantu parents aku..2jew, bkn nak njoy2.. sampai sini saja luahan hati aku, doa2 kan aku yek..
bye2....

0 comments: