kisah aku, UPU dan kata2 semangat dari ibu kesayangan ku....

3 may 2008..


pd bulan mei ni, aku rasekan sangat tidak bermakna kerana aku fikir apabila bulan mei menjelang, aku akan rase sangat gembira.. result UPU.. result UPU yg membuatkan aku jd begini, aku tidak dapat tawaran dari mana2 university pon.. aku rase sangat kecewa dan kecewa sangat2... fikiran ku sekarang tidak tentu arah kerana keep thinking this problem.. aku sangat mengharaphan UPU ni tetapi harapan ku musnah sama sekali.. it's true, bkn aku seorg yg xdpt tp ramai sangat2 yg xdpt.. aku kecewa, result SPM ku boleh di katakan baik kerana aku mendapat 4A's.. ntahla, aku xphm.. niatku kalau aku dapat tawaran dari mana2 university aku nak study bersungguh-sungguh dan mendapat pekerjaan yg baik serta aku boleh menolong parent's aku.. keluargaku bknnye org snang, niatku sgt baik kerana nk tlg ibu bapaku tapi.....ntahla, berdosa aku klau aku mengatakan tuhan xadil....astagfirullahhalzim.... ramai yg mengatakan mungkin ada hikmah apa yg terjadi.... ntahla, aku rasa seolah-olah aku sudah putus harapan... tetapi, ibuku tetap tabah dam menasihati diriku ini....

ibuku : ko jangan risau kin, bnyk lg kolej swasta kat luar tu... klau permohonan rayuan ngan SPA ko xdpt, ko masuk    jew kolej swasta.. mak xkisah, jangan pikir sangat hal ni.. abang2 ko kan da kerja, xkan xleh bantu adik doa yg seorang ni... ko tggu jela, klau xde ape2 berita dari rayuan ko ngan SPA 2, ko p jela kolej swasta....


itulah kata2 semangat dari ibu kesayangan ku ini... at least, hatiku lega apabila mendengar kata2 ibuku ini...


4 may 2008...


hari ini, aku rasa sedikit happy sebab aku dah malas nak pikirkan hal UPU lagi... aku sekarang hanya menunggu keputusan permohonan rayuan dan juga dari SPA.. aku akan tunggu sehingga mungkin hujung bulan6, kalau tiada apa2 berita, aku akan pergi kolej swasta... aku xkan masuk form 6, ramai kawanku ajak aku tapi ini adalah masa depan aku dan biarlah aku putuskan dimana aku hendak sambung belajar.. aku dah jemu dengan suasana sekolah, aku mahu rasa suasana di kolej atau U...sekarang, ibuku lah pembakar semangat aku.. setiap ari die akan memberiku kata2 semangat supaya aku tidak berputus asa... mother's day will coming soon, hanya ucapan terima kasih dariku yg mampu ku berikan pada ibuku nanti... apa2 pon, aku tetap berdoa aku akan dapat tawaran dari mana2lah sebab niatku hanya satu... utk bantu ibu bapaku bkn menyusahkan mereka... MAK, SELAMAT HARI IBU EKIN UCAPKAN...HANYA KATA-KATA INI MAMPU EKIN BERIKAN, DOAKAN EKIN BERJAYA DALAM HIDUP YEA MAKKKKK....



0 comments: